L’ autoconsum fotovoltaic per a empreses té un impacte significatiu en la competitivitat empresarial i la seva posició en el mercat. En optar per la generació d’ energia renovable a través de plaques solars o altres opcions, les empreses poden reduir considerablement els seus costos energètics, la qual cosa els brinda un avantatge competitiu enfront d’ aquelles que depenen completament de fonts d’ energia convencionals.
En reduir la factura de la llum, les empreses poden destinar aquests recursos a altres àrees del seu negoci, com la inversió en innovació i desenvolupament, la millora de la producció o la contractació de personal qualificat. A més, en utilitzar energia verda, les empreses augmenten la seva resiliència davant les fluctuacions de preus en el mercat energètic i es protegeixen contra les pujades futures.
Un altre aspecte important és la millora de la imatge corporativa. En l’actualitat, els consumidors estan cada vegada més conscienciats amb la sostenibilitat i la protecció del medi ambient. En implementar l’autoconsum energètic, les empreses demostren el seu compromís amb la reducció d’emissions de CO2 i la seva contribució a la lluita contra el canvi climàtic. Això genera una percepció positiva en els consumidors, enforteix la relació amb els clients existents i pot atreure nous clients que valoren la sostenibilitat.
A més dels beneficis econòmics i d’imatge, l’autoconsum energètic també impulsa la independència energètica de les empreses. En generar la seva pròpia electricitat, les empreses redueixen la seva dependència de les companyies elèctriques i els possibles talls de subministrament. Això brinda estabilitat i continuïtat en la producció, la qual cosa es tradueix en una major competitivitat en el mercat.